Aktualności

ŚDM w naszej Parafii
Dodano: Sobota 29 października 2016, 14:49

„Bądź pozdrowiony gościu nasz” - tak wieczorem, 19 lipca 2016 powitaliśmy pielgrzymów na ŚDM.

W ramach Światowych Dni Młodzieży w Diecezji Bielsko- Żywieckiej w dniach od 19 do 25 lipca 2016 roku nasi  parafianie ( 20 rodzin) przyjęli  67  pielgrzymów z  diecezji  Pontoise. Pontoise to miejscowość i gmina we Francji, w regionie Île-de-France, w departamencie Val-d'Oise. Wśród gości znalazł się proboszcz parafii Eaubonne ksiądz Pamphile, czterech księży i  3 seminarzystów oraz siostra zakonna.

Czas spędzony  w naszej diecezji upłynął bardzo intensywnie. Pierwszy dzień goście spędzili w  górach, rozpoczynając Mszą Świętą w Skoczowie na Kaplicówce. Następnie udali się do Ustronia, skąd szlakiem górskim przeszli na Czantorię. Piękna przyroda i krajobrazy sprzyjały modlitwie i zadumie. Dzień zakończyliśmy Apelem Jasnogórskim w  naszej parafii.

Kolejny dzień „ Refleksji i zadumy” to wyjazd do Oświęcimia. Najpierw została odprawiona uroczysta Eucharystia w Kościele Św. Maksymiliana Kolbe z udziałem wszystkich pielgrzymów diecezji Pontoise ( zarówno tych, którzy mieszkali w Bestwince, Bestwinie jak i w Kaniowie) oraz  pielgrzymów z Włoch, pod przewodnictwem biskupa diecezji francuskiej Stanisława Lalanne. Po Mszy Świętej zwiedziliśmy Zamek Książąt Oświęcimskich, Centrum Romskie, kościół Matki Bożej Wspomożenia Wiernych i szkołę Księży Salezjanów. Po obiedzie udaliśmy się do Muzeum Auschwitz- Birkenau. W milczeniu przeszliśmy wyznaczoną trasę ( niestety program ŚDM nie przewidywał wejścia do wnętrza budynków ) i tylko  w niewielkim stopniu zwiedzający mogli wyobrazić sobie ogrom cierpień i okrucieństwa, którymi przesiąknięta jest ziemia i mury tegoż Muzeum. Po powrocie do Bestwinki  nasi pielgrzymi, w małych grupach dzielili się swoimi wrażeniami oraz rozważali fragmenty Pisma Świętego.

W piątek odbył się wyjazd do Częstochowy, gdzie nasi goście u stóp Jasnogórskiej Pani wspólnie modlili się, uczestniczyli we Mszy Świętej oraz spotkali się z braćmi zakonu Paulinów. To szczególne miejsce wywarło olbrzymie wrażenie na pielgrzymów z Francji i z pewnością pozostanie na długo w ich pamięci. Podobnie jak w dniu poprzednim, dzień zakończono modlitwą i rozważaniem Biblii.

Sobotę rozpoczęliśmy od Mszy Świętej w Janowicach, a następnie przyjezdni zwiedzili muzeum oraz kościół w Bestwinie. Dalsza część dnia upłynęła na wspólnym kibicowaniu zawodnikom rozgrywek kajak- polo, śpiewie, tańcach, koncercie orkiestry dętej oraz różnych konkurencjach sportowych. O godzinie 19 zgromadziliśmy się przy naszym kościele parafialnym, gdzie rodziny goszczące zorganizowały mały piknik. Spotkanie upływało w rodzinnej atmosferze, rozbrzmiewały piosenki religijne takie jak hymn ŚDM „Błogosławieni Miłosierni” czy „Barka” w języku polskim i francuskim. Nasi goście dziękowali proboszczowi księdzu Józefowi, rodzinom goszczącym za przyjęcie, ofiarowali również pamiątkową ikonę Matki Bożej jednemu z pielgrzymów, który w najbliższym czasie rozpoczyna seminarium duchowne. Tworząc krąg jedności, o godzinie 21 wspólnie odśpiewaliśmy Apel Jasnogórski, po czym udaliśmy się do kościoła na adorację Pana Jezusa. Dla naszych gości było to również spotkanie z Jezusem Przebaczającym w sakramencie pojednania.

Niedziela, dzień rozesłania również upłynęła bardzo intensywnie. O godzinie 10 odbyła się uroczysta Msza Święta z udziałem parafian i naszych gości. Kolejny raz mogliśmy usłyszeć piękny śpiew chóralny oraz homilię księdza Pamphila. Po obiedzie pielgrzymi udali się do Bielska-Białej, na tereny hali sportowo-widowiskowej Pod Dębowcem, aby spotkać się na modlitwie z innymi Młodymi, z różnych zakątków świata. O godzinie 15 spotkanie rozpoczęło się Koronką do Bożego Miłosierdzia, zebrani wysłuchali licznych koncertów, wspólnie śpiewali, modlili się, a zakończyli  spotkanie Adoracją Najświętszego Sakramentu, Apelem Jasnogórskim i Nabożeństwem Rozesłania. Po powrocie i odpoczynku, dla chętnych odbyło się spotkanie ze społecznością lokalną przy strażnicy OSP  w Bestwince. Uczestnicy mogli wspólnie wyśpiewać i zatańczyć „ Tak Panie Ty wiesz, że Cię kocham” oraz nauczyć się tradycyjnego tańca polskiego: Poloneza.

Poniedziałek był  już ostatnim dniem pobytu w naszej parafii pielgrzymów z Francji. Rano wspólnie odmówiliśmy modlitwy brewiarzowe Na Jutrznię, po czym ze wzruszeniem pożegnaliśmy naszych gości. Wielokrotnie usłyszeliśmy słowa podziękowań za tak serdeczne przyjęcie i gościnę. My również dziękujemy za wspaniałe świadectwo wiary, za piękny śpiew i  wspólną modlitwę. Miło było zobaczyć nasz kościół przepełniony młodymi, rozmodlonymi sercami, poczuć jedność wszystkich chrześcijan pomimo różnic językowych czy  kulturowych. Miejmy nadzieję, że to świadectwo przyniesie owoce dla naszej wspólnoty parafialnej.

Jeszcze raz składamy serdeczne podziękowania rodzinom goszczącym, młodzieży z komitetu organizacyjnego oraz wszystkim, którzy pomagali w tym przedsięwzięciu.

Anna Tomaszczyk

Zapraszamy do naszej galerii zdjęć:

- ŚDM 2016 - Msza Św. w Bestwince

- ŚDM 2016 - Wspólna modlitwa i zabawa

Aktualności | O parafii | Patron | Duszpasterz | Wieści Parafialne | Galeria | Historia Bestwinki